Ønsker du ost med der?

Tilbage i min retail dage kaldte vi det “opsalg”. I direkte salg og internetmarkedsføring falder det under overskriften “opfølgning”, selv om i mange forklædninger kan det være meget lig detail “opsalg”. Det er virkelig en effektiv teknik til at øge din indkomst fra næsten enhver marketing indsats.
De fleste af os løber ind i det i meget almindelige spørgsmål såsom:
Vil du have ost på der? Ønsker du at supersize din ordre? Ønsker du en æbletærte med der?
Den sidste har den ekstra appel om at have en anden opsalg bygget. Hvis du accepterer at bestille et æble pie, vil de derefter lade dig vide, at du kan få to for kun en dollar. Hvor mange mennesker i hele verden købe to æbletærter da de oprindeligt havde ingen intentioner om at selv købe en?
Dette synes nu lidt lusket at nogle mennesker.
Hvis du forsøger blot at rive i nogle dej af skubbede en bunke af skrald på toppen af en ordre, jeg er enig!
Men, mens du tjener penge, du kan også være at forbedre kundens købsoplevelse, forbedre deres produkt og forbedre dit forhold til din kunde.
Lad os tage et hurtigt kig på din fordele fra opsalg eller opfølgning.
Store bidder af alle virksomheders annoncekroner går i retning af at få kunden til at foretage den første køb. Overhead, såsom elektricitet, lønninger, husleje, og så videre er også en del af de omkostninger, der er nødvendige for at gøre det første salg. Normalt, kan den faktiske nettooverskud på salg i form af en procentdel af prisen på den vare eller tjenesteydelse, være meget lav. Derudover mange købere, især i en direkte eller internet markedsføring kontekst, kan være meget forsigtig i første omgang for at gøre mere end den mindste af udgifter med denne nye, ukendte distributør.
Men når de er, hvis du vil, i døren og rakte ud efter deres tegnebøger, noget du føje til ordren kan være næsten ren profit. Når de konverterer din drink på fastfood sted til 39 cents, eksempelvis de vigtigste omkostninger de virkelig afholde for at konvertere er udgifterne til sirup og danskvand… der er næsten intet!
Okay, det lyder lidt grådig, ikke sandt?
Nå, ikke hvis vi reelt forbedrer kundens Køb erfaring eller produkt af vores opsalg. Vi kan have brugt en masse tid, indsats og expense at få kunden til at købe vores internet marketing produkt, f.eks. Antag, at vi ved også, at de i sidste ende vil har brug for eller ønsker et andet produkt (webdesign eller web-hosting-tjenester, for eksempel), og tilbyder at dem så godt?
Hvis vi tilbyder det som en del af det oprindelige salg, kan det skræmme dem væk, forlader os med ingen salg på alle. Eller forsøger at inkludere det med beskrivelser og specifikationer af det første produkt kan bevise forvirrende til kunden og få os til at tabe salg simpelthen fordi de ikke forstår hvad hver er og gør. Eller de kan blot ønsker det ene element! Tilbyder to sammen kan få os til at tabe salg, fordi de føler, de bliver solgt noget, de ikke ønsker.
Hvor omkring dette?
De foretager et køb af det første element, og som vi tager dem via check ud-processen, før de har afsluttet deres køb, vi tilbyder dem mulighed for at tilføje den anden vare, (som vi ved, de skal i sidste ende) til en reduceret pris. Sandsynligvis kan vi tilbyde den reducerede pris, fordi vi nu har et aktivt salg, og der er virkelig ikke så mange yderligere omkostninger i forbindelse med salget af den anden vare.
Værdien af gør opsalg i denne tid, ikke tidligere er, at de nu har en tillid til dig og dit produkt. Hvis de har nået det punkt, hvor de er villige til at foretage et køb, har de krydset en linje eller barriere der findes indtil en vis mængde af tillid er blevet oprettet.
Fra et rent teknisk synspunkt virker opsalg ofte her af samme grund der “Vil du have ost med der?” virker på tælleren fastfood. Kunden har kontanter eller kreditkort i hans eller hendes hånd og er i en købe humør. På dette tidspunkt, er de mere tilbøjelige til at “Tilføj noget på” Køb de har allerede besluttet at gøre.
Derudover mest succesfulde internet marketingfolk (og direkte markedsførere såvel) oplever, at regelmæssig følge op med kunderne ofte producerer mersalg. Også, da kunden har lært at stole på dine produkter og tjenester, Køb nogle gange er større.
Når en tilstand af tillid er blevet skabt mellem dig og en kunde, vil du finde det muligt at lave fremtidige salg til at debitor med meget lidt ekstra omkostninger i form af reklame eller overhead. Dette begreb er let. Bare kig på vellykket Avon damer, og bog-måneden Club!
Copyright 2005 Donovan Baldwin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Navigation